Friday 29 March 2013

NAIMO KIDZ WORKSHOP @ KARNIVAL WOW PUTRAJAYA (cerita 14)

28 Feb 2013 – 3 Mac 2013 (Khamis - Ahad)


Penyertaan NKW dalam karnival ini diajak oleh Abang Hairi, kenalan semasa di Karnival Bumper di Pandamaran tempoh hari. Abang Hairi jual mainan kanak – kanak, jadi kenalah tu ‘chemistry’nyer. Dua – dua melibatkan kanak – kanak. Semua urusan dengan pihak penganjur diuruskan oleh Abang Hairi. Dengan sewa  tapak yang agak tinggi, satu khemah 20 x 20 mencecah ribuan ringgit. Sewa dibayar kongsi – kongsi.

Ini karnival yang kelapan penulis sertai. Penganjurnya ialah penganjur yang menguruskan Karnival Sate Kajang Disember tahun lepas. Penganjur memang terbaik. LUV MILA. Ada bertembung dengan Encik Isz salah seorang petugas LUV MILA. Bertegur sapa dengan dia, “Encik ke yang buka booth sand – arts, ingatkan sapa tadi”. Ok, dia kenal penulis. Lepas ni adalah nanti jemput NKW ke karnival lain anjuran LUV MILA.

Komitmen NKW dalam karnival ini tidaklah 100%, NKW tidak dapat menghadirkan diri di seluruh hari karnival ini berlangsung. Komitmen penulis dicurahkan kepada keluarga. Hal keluarga perlu diutamakan.

Jom layan gambar..... tapi gambar tak banyak.







 Komen secara keseluruhan mengenai karnival ini.
@ Sewa gerai yang agak mahal. Minta penganjur jangan meletakkan sewa gerai yang mahal. Kita kan 1MALAYSIA.
@ Karnival yang sungguh besar dan luas, terlalu banyak gerai, pengunjung yang hadir tidak akan sempat pusing semua gerai jualan.
@ Dibuat di kawasan terbuka, jadi pengunjung boleh masuk ke karnival dari pelbagai arah, jadi tidak sempat pengunjung hendak pergi ke semua gerai. Dicadangkan supaya mengadakan pintu masuk ke karnival.
@ Lokasi gerai NKW yang agak tersorot. Susah untuk pengunjung mengetahui kedudukan gerai NKW.
@ Lepas ni penulis nak urus sendiri dengan penganjur, nak pastikan lokasi gerai strategik macam dekat Karnival Sate Kajang.
@ Jualan agak merosot disebabkan oleh faktor – faktor di atas tetapi ini tidak mematahkan semangat NKW amnya dan penulis khususnya.

Untuk maklumat perkhidmatan dan perniagaan ‘Sand Arts’, sila klik disini.

1 comment:

  1. salam tuan,

    bagaimana sekiranya ingin menghubungi tuan? Boleh bagi emel? saya ingin bertanyakan tentang accommodation dekat scotland.

    Zul (zulsidek@gmail.com)

    ReplyDelete